Volgens AdAge wil Twitter nog dit jaar gesponsorde tweets verzenden aan gebruikers als die zich in de buurt van winkels of restaurants bevinden. Problematisch is dat gebruikers die tweets misschien helemaal niet opmerken. Tenzij ze gebruik maken van wearables als Google Glass of smart watches als Pebble. Twitter experimenteert al langer met geo-adverteren, alleen zijn de mogelijkheden om advertenties nauwkeurig te targeten nog zeer beperkt. Adverteerders konden zich tot nu toe alleen richten op steden. Volgens geruchten wil Twitter hier verandering in brengen en nauwkeuriger locatiegebaseerde advertenties mogelijk maken, in de vorm van sponsored tweets. Het bedrijf gaat hiermee de concurrentie aan met platformen als Facebook en Foursquare, die al veel langer advertenties op restaurant-, winkel-, filiaal- of zelfs eventniveau kunnen richten. Bovendien zijn deze advertenties gekoppeld aan een actieve handeling van gebruikers, in de vorm van check-ins. De advertentie wordt dus getoond op het moment dat de gebruiker de betreffende app op de smartphone geopend heeft en ermee in de weer is. Bij Twitter ontbreekt die check-inmogelijkheid en dus is het zeer de vraag hoe effectief de geo-advertenties zijn: een tweet die zichtbaar wordt op een smartphone in een jaszak is niet bijzonder effectief. Het wordt pas echt  interessant als de Twitteraar in kwestie gebruik maakt van wearables als Google Glass of Pebble. Sponsored tweets kunnen dan letterlijk in de ooghoek van een Twitteraar getoond worden. Vraag is wel of dergelijke locatiegebaseerde advertenties niet als zeer storend ervaren worden, als deze direct in het blikveld verschijnen. Meer dan ooit geldt: context is king, advertenties die precies aansluiten op de behoeften en voorkeuren van de consument zullen gewaardeerd worden, al het andere als zeer storend. Twitter experimenteert overigens al met Google Glass: eerder ontwikkelde de microblogdienst een app waarmee gebruikers eenvoudig foto's kunnen delen met de hashtag #throughglass.