Ook al zijn veel Nederlandse consumenten bekend met de slimme bril van Google, op warme interesse kan Glass niet rekenen. Ook blijkt dat veel mensen zich zorgen maken om de privacy, mocht het gebruik van slimme brillen zoals Glass gemeengoed worden. Dat blijkt uit marktonderzoek uitgevoerd door Multiscope Voor het onderzoek werden ruim 1000 mensen naar hun mening gevraagd. 83 procent van hen gaf aan helemaal niet geïnteresseerd te zijn in Google Glass. De belangrijkste redenen zijn dat men er geen behoefte aan heeft, het afleidt bij gebruik, het gevaarlijk is of dat men geen bril wil dragen. Bovendien geeft 41% aan zich zorgen te maken over de eigen privacy als ze zelf Google Glass zouden gebruiken. Opmerkelijk is dat drie op de vier Nederlanders negatief staat tegenover het gebruik van Google Glass door anderen. Bijna tweederde (63%) is bang dat hun privacy wordt aangetast door de mogelijkheid om te fotograferen en te filmen. Acht op de tien Nederlanders geven aan op de hoogte te willen zijn wanneer ze gefilmd of gefotografeerd worden. Vier op de tien mensen vinden ook dat iemand met Google Glass de toegang tot openbare ruimtes mag worden ontzegd. De mensen die wel interesse hebben in de slimme bril zouden deze dan vooral gebruiken voor navigatiedoeleinden (51%), foto’s maken en bekijken (40%) en filmen (38%). Minder interesse heeft men in het ontvangen en versturen van e-mails (19%) en gebruik van social media apps (16%). De slimme bril zou wel flink in prijs moeten zakken, willen geïnteresseerden overgaan tot aankoop. Uit het onderzoek blijkt dat consumenten maximaal € 130 over hebben voor een exemplaar van Google Glass. Dit bedrag ligt ver van huidige verkoopprijs van $ 1.500.