Het was relatief stil rondom Google Glass tijdens de CES, maar dat wil niet zeggen dat er geen ontwikkelingen te melden zijn rondom slimme brillen. Zo presenteerde het Italiaanse bedrijf GlassUp een alternatief voor Google Glass, dat vooral opvalt door zijn lage prijskaartje en sportieve design. Interessant is dat GlassUp al twee jaar voordat Google Glass gepresenteerd zou worden aan het idee voor een bril met ingebouwd display werkte, en vorig jaar werd via Indiegogo geld opgehaald voor de ontwikkeling van de augmented reality-bril. GlassUp wijkt af van Google Glass door het feit dat de bril daadwerkelijk brilglazen bevat. De informatie wordt in het centrum van het blikveld van het rechteroog getoond, terwijl de versie van Google de informatie in de rechterbovenhoek van je gezichtsveld projecteert middels een prisma. Het design van GlassUp doet wat sportiever aan dan dat van de Googlebril. Qua specificaties zijn de brillen verder niet gelijkwaardig: de instapversie van GlassUp bevat geen camera en is wat beperkter in het weergeven van informatie: denk aan het weergeven van tweets, nieuws headlines, navigatie-instructies, et cetera. De bril is met name interessant voor sporters die tijdens het trainen hun prestaties willen bekijken. Net als Google Glass werkt de bril niet volledig zelfstandig, een Bluetooth-verbinding met een smartphone is vereist. Via een mini-touchpad die bevestigd is aan de rechterpoot van het montuur kunnen de meest basale functies bediend worden. De resolutie van het schermpje is 320x240 pixels. Wat sensoren betreft bevat de GlassUp een bewegingsmeter, digitaal kompas en lichtsensor. Het is de bedoeling dat GlassUp nog deze zomer op de markt verschijnt, voor een verkoopprijs van 299 dollar. Een versie met camera moet 399 dollar gaan kosten. Dat is aanzienlijk vriendelijker geprijsd dan Google Glass, die momenteel ruim het driedubbele moet kosten. De versie met camera wordt eind dit jaar verwacht. Reserveren kan via glassup.net.