Volgens recent marktonderzoek van Forrester Research zijn Europeanen minder geïnteresseerd in het dragen van wearables zoals een smartwatch of fitnesstracker dan Amerikanen. Volgens de onderzoekers ziet 45% van de Amerikanen zichzelf wel rondlopen met een wearable computer, versus 32% van de ondervraagde Europeanen. 2015 zal volgens Forrester hoe dan ook het jaar worden waarin wearable tech doorbreekt. Zo zullen er van de Apple Watch in het eerste jaar naar verwachting tien miljoen exemplaren verkocht worden. Maar ook de afzet van andere wearables zoals fitnessarmbandjes en slimme brillen zal flink toenemen, verwacht het onderzoeksbureau. Niet alleen consumenten zijn geïnteresseerd in wearables. Vooral het bedrijfsleven ziet interessante toepassingen, zoals wearables die de veiligheid van medewerkers in het veld monitoren of foto- en videotoepassingen die het werk van inspecteurs kunnen verbeteren. "De markt voor wearables komt in een stroomversnelling zodra merken, winkelketens, sportstadiums en healthcarebedrijven businessmodellen ontwikkelen die mogelijk gemaakt worden door draagbare toepassingen", aldus de auteur van het rapport. Niet alleen Forrester verwacht een zonnige toekomst voor fabrikanten van wearables. In een rapport van Morgan Stanley werd onlangs voorspeld dat er in 2020 ruim een miljard devices verkocht zullen zijn. Dat zou betekenen dat wearables sneller dan smartphones en tablets omarmd worden door consumenten. (bron: Reuters)