Bij veel bedrijven zijn tablets inmiddels niet meer weg te denken uit de bedrijfsvoering. Hetzelfde geldt binnenkort ook voor smart glasses zoals Google Glass, stelt Matt Warman in The Telegraph. Bedrijven zouden zich daarom nu al moeten voorbereiden op de komst van Glass. Volgens Warman hebben de tablets de manier waarop bedrijven omgaan met data-invoer en realtime transacties radicaal veranderd. De tablet duikt daarom steeds vaker op in de handen van verkoopmedewerkers, servicepersoneel en dienstverleners. Het ligt voor de hand dat wearable technologie zoals Google Glass voor nog meer verandering gaat zorgen. “Politiemensen maken al gebruik van camera’s die in brillen verwerkt zijn. Dat kun je een stap verder trekken. Denk aan automonteurs die realtime ondersteund worden met montage-instructies. Google Glass zou bovendien onderdelen kunnen herkennen en automatisch bestellingen plaatsen om de voorraad weer aan te vullen. Of denk aan verkopers, die kunnen altijd beschikken over de meest recente productgegevens.” Potentiële gebruikers en regelgevers zullen wel moeten nadenken over de privacy-aspecten van het gebruik van een bril die altijd filmt. “Er is zelfs een bar in San Francisco die het gebruik van Google Glass al verbiedt, ook al is de bril nog niet eens op de markt.” Volgens Warman is Google Glass vooralsnog ‘een droom voor nerds’, maar zijn de zakelijke toepassingen eindeloos. “Bedrijven doen er verstandig aan om nu al plannen te smeden rond Glass.”