Uit een onderzoek uitgevoerd in opdracht van Samsung blijkt dat 2014 het jaar is dat draagbare technologie doorbreekt voor algemeen gebruik. In Nederland wordt de meeste groei verwacht in smartwatches, met een groeiverwachting van bijna 600 procent ten opzichte van 2013 en een geschatte waarde van € 26,6 miljoen in 2014. Over geheel 2014 wordt de omzet van de Nederlandse wearable-markt geschat op € 105,3 miljoen, een stijging van 111 procent ten opzichte van 2013. Kerst is de belangrijkste verkoopperiode. Geschat wordt dat er in de kerstperiode 162.800 wearables worden verkocht in Nederland. De kerstperiode is goed voor een omzet van € 21,19 miljoen, een stijging van 137 procent ten opzichte van 2013. “De markt voor wearables is in de afgelopen 12 tot 18 maanden geëxplodeerd, mede dankzij interessante en innovatieve producten. Nu de voordelen van draagbare technologie kenbaarder worden, zien we de verkopen binnen de sector groeien”, aldus Gerben van Walt Meijer, Marketing Manager Mobile van Samsung Nederland. Samsung introduceert nog dit jaar de Gear S, een sport-wearable met stand alone-functie. Deze volgende generatie wearable kan via een simkaart aan het mobiele netwerk worden gekoppeld; er is dus geen koppeling met een smartphone nodig voor de internetconnectiviteit. Samsung smartwatch (bron: persbericht)