Grote ondernemingen die aan de slag willen met wearable computing kunnen vanaf vandaag terecht bij Salesforce Wear. Het platform is ontwikkeld door Salesforce, één van de meest gebruikte CRM-systemen ter wereld. Naast het platform biedt Salesforce een Developer Pack aan dat ontwikkelaars in staat stelt om zeer snel nieuwe apps te ontwikkelen voor wearables. Het idee achter Salesforce Wear is dat het voor bedrijven gemakkelijk wordt om te interacteren met wearables van klanten. Denk aan een slimme armband die een hotel key card vervangt, of aan loyalty-programma’s die gekoppeld worden aan een wearable. Andere toepassingen zijn contextueel bewuste sales apps, waarmee verkopers tijdens een vergadering locatie-specifieke informatie op hun smartwatch kunnen bekijken. Ook op het gebied van klantenservice en onderhoud biedt het platform mogelijkheden: denk aan remote technici die via een slimme bril handsfree toegang krijgen tot data en zich daardoor optimaal kunnen focussen op hun werk. Onder meer Philips en Samsung hebben zich aangesloten bij Salesforce Wear. "Philips beschikt over geavanceerde sensortechnologieën voor gebruik in draagbare apparaten en voor vergevorderde, cloud-gebaseerde diensten", aldus Jeroen Tas van Philips Healthcare Information Services & Solutions. "We zien grote kansen voor de inzet van deze technologieën in de gezondheidszorg.” Salesforce voorziet nog veel meer mogelijkheden voor het platform. "Ontwikkelaars kunnen apps bouwen die draagbare apparaten verbinden aan elk denkbaar bedrijfsproces. Deze apps kunnen variëren van een seintje op een smartwatch tot een dringende oproep en van het beveiligen van toegang tot faciliteiten met een polsbandje tot het aanmoedigen van medewerkers voor deelname aan fitnessactiviteiten met de hulp van tracking devices." Apparaten en ecosystemen die ondersteund worden zijn o.a. Android Wear,  Google Glass, de Pebble smartwatch, Samsung's Galaxy Gear 2 en sensortechnologie en cloud-gebaseerde diensten voor wearable devices afkomstig van Philips. Salesforce Wear